Z życia gminy

Usuwanie wyrobów zawierających azbest

Usuwanie wyrobów zawierających azbest

 

MIESZKAŃCY GMINY TUREK

Wójt Gminy Turek informuje, iż od dnia 20 marca 2017 roku do 31 sierpnia 2017 roku można składać wnioski w sprawie sfinansowania usuwania wyrobów zawierających azbest w ramach realizacji „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Tureckiego w roku 2017”.  Dofinansowanie obejmować będzie 100% kosztów związanych z demontażem, transportem i utylizacją wyrobów zawierających azbest.  Środki na realizację ww. programu pochodzą z budżetu gmin, powiatu oraz WFOŚiGW  i NFOŚiGW.

Beneficjentami programu mogą być:

  • osoby fizyczne, w zakresie niezwiązanym z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą, w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r.  o swobodzie działalności gospodarczej  (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1829 ze zm.), z zastrzeżeniem pkt. 3 Informacji dodatkowej przedmiotowej kurendy,
  • gminy oraz jednostki organizacyjne gmin i powiatu,
  • wspólnoty mieszkaniowe,
  • użytkownicy rodzinnych ogródków działkowych zrzeszeni w stowarzyszeniach ogrodowych,
  • osoby prawne, w tym również parafie i spółdzielnie mieszkaniowe, a także jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które nie działają w celu osiągnięcia zysku i przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

Wnioski  wraz  z załącznikami należy składać w Urzędzie Gminy Turek (adres siedziby: ul. Ogrodowa 4, 62 – 700 Turek, Centrum Informacji i Obsługi).

Wzór wniosku:

  • Załącznik nr 1  (dla osób fizycznych)
  • Załącznik nr 2 (dla pozostałych wnioskodawców).

Wnioski można pobrać u sołtysa, bezpośrednio w siedzibie Urzędu Gminy lub ze strony internetowej:

www.gmina.turek.pl  /zakładka KOMUNIKATY I OGŁOSZENIA/

lub

bip.gmina.turek.pl /zakładka KOMUNIKATY/.



INFORMACJE DODATKOWE:

  1. W przypadku gdy nieruchomość stanowi współwłasność, konieczne jest podpisanie wniosku przez wszystkich współwłaścicieli lub załączenie stosownego pełnomocnictwa.
  2. Warunkiem koniecznym starania się o objęcie programem jest uprzednie poinformowanie Urzędu (na stosownym druku) o posiadanym azbeście na swojej nieruchomości. W przypadku niezłożenia ww. informacji należy złożyć ją wraz z wnioskiem o sfinansowanie usunięcia azbestu  z datą wcześniejszą  niż data złożenia  ww. wniosku.
  3. Usługa usuwania azbestu dla rolników – jeżeli dotyczy usuwania z budynku związanego z produkcją rolną – stanowi pomoc de minimis w rolnictwie.  Wówczas  udzielenie pomocy  de minimis nastąpi na podstawie pisemnej umowy pomiędzy Powiatem Tureckim a wnioskodawcą oraz do wniosku należy również dołączyć odpowiednio załącznik nr 4 lub załącznik nr 5 i Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę  wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. ( Dz. U. Nr 121, poz. 810). Pomoc w sektorze produkcji rolnej udzielana będzie zgodnie
    z przepisami Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie zastosowania art.  107 i 108 Traktatu WE w odniesieniu  do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. L 352 z 24.12.2013 str. 9).

 

Pliki do pobrania

wersja do druku