Usuwanie wyrobów zawierających azbest
MIESZKAŃCY GMINY TUREK
Wójt Gminy Turek informuje, iż od dnia 20 marca 2017 roku do 31 sierpnia 2017 roku można składać wnioski w sprawie sfinansowania usuwania wyrobów zawierających azbest w ramach realizacji „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Tureckiego w roku 2017”. Dofinansowanie obejmować będzie 100% kosztów związanych z demontażem, transportem i utylizacją wyrobów zawierających azbest. Środki na realizację ww. programu pochodzą z budżetu gmin, powiatu oraz WFOŚiGW i NFOŚiGW.
Beneficjentami programu mogą być:
- osoby fizyczne, w zakresie niezwiązanym z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą, w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1829 ze zm.), z zastrzeżeniem pkt. 3 Informacji dodatkowej przedmiotowej kurendy,
- gminy oraz jednostki organizacyjne gmin i powiatu,
- wspólnoty mieszkaniowe,
- użytkownicy rodzinnych ogródków działkowych zrzeszeni w stowarzyszeniach ogrodowych,
- osoby prawne, w tym również parafie i spółdzielnie mieszkaniowe, a także jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które nie działają w celu osiągnięcia zysku i przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
Wnioski wraz z załącznikami należy składać w Urzędzie Gminy Turek (adres siedziby: ul. Ogrodowa 4, 62 – 700 Turek, Centrum Informacji i Obsługi).
Wzór wniosku:
- Załącznik nr 1 (dla osób fizycznych)
- Załącznik nr 2 (dla pozostałych wnioskodawców).
Wnioski można pobrać u sołtysa, bezpośrednio w siedzibie Urzędu Gminy lub ze strony internetowej:
www.gmina.turek.pl /zakładka KOMUNIKATY I OGŁOSZENIA/
lub
bip.gmina.turek.pl /zakładka KOMUNIKATY/.
INFORMACJE DODATKOWE:
- W przypadku gdy nieruchomość stanowi współwłasność, konieczne jest podpisanie wniosku przez wszystkich współwłaścicieli lub załączenie stosownego pełnomocnictwa.
- Warunkiem koniecznym starania się o objęcie programem jest uprzednie poinformowanie Urzędu (na stosownym druku) o posiadanym azbeście na swojej nieruchomości. W przypadku niezłożenia ww. informacji należy złożyć ją wraz z wnioskiem o sfinansowanie usunięcia azbestu z datą wcześniejszą niż data złożenia ww. wniosku.
- Usługa usuwania azbestu dla rolników – jeżeli dotyczy usuwania z budynku związanego z produkcją rolną – stanowi pomoc de minimis w rolnictwie. Wówczas udzielenie pomocy de minimis nastąpi na podstawie pisemnej umowy pomiędzy Powiatem Tureckim a wnioskodawcą oraz do wniosku należy również dołączyć odpowiednio załącznik nr 4 lub załącznik nr 5 i Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. ( Dz. U. Nr 121, poz. 810). Pomoc w sektorze produkcji rolnej udzielana będzie zgodnie
z przepisami Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie zastosowania art. 107 i 108 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. L 352 z 24.12.2013 str. 9).